Äntligen en uppdatering ;)

Energin och skrivkänslan har inte infunnit sig tidigare, men nu ska vi se vad som har hänt.

Dragträningarna har fortsatt som vanligt. I lördags gick hundarna 12 kilometer och var inte ens trötta när de kom tillbaka. Vi gick av hundarna som vi brukar göra och när hundarna fortfarande drar i kopplet känns det härligt. Tyvärr blev det inga bilder, är alltid lite mycket att göra just vid start och mål ;)

Annars har vi inte gjort så mycket, mest låtit Nixo leka och vara unghund som han faktiskt är. Han har börjat äta ordentligt igen, lösningen var att inte blanda maten med vatten. Så nu äter han varje måltid när den serveras, tom kl 07.00 som ALDRIG har hänt innan.

Jag har även köpt en hundpulka. Jag fick pengar i julklapp för att kunna köpa det jag behöver, och det var verkligen något jag behövde. Nu är jag bara på jakt efter en släde också :)

Här är underverket ;) Ska även ta och se om jag kan få tag på glasfiberskaklar, men sålänge klarar jag mig med de skaklarna som ingick. Fick ett riktigt kanonpris :) Hinkens bror som bor i närheten av Jönköping där pulkan fanns var snäll och hämtade den och körde ner den till oss. Ibland har man tur :)

Sen har jag en fråga, hur många har hundar som gillar morötter?
Nixo har en förkärlek till morötter, han är den som står först i kö när man börjar skala dem ;)

Observera blicken som säger "rör inte min morot" ;)

Idag har vi varit ute och busat in snön. Jag använde mig av mobilkameran.

Nixo hittade en snöhög som fungerade som spaningstorn


King of the Hill ;)


Han ville inte riktigt släppa snöhögen ;)

Tog två bilder på Nixo och hans favorittjej Tess. Tyvärr blev bilderna inte alls bra, så Sara vi får försöka igen på torsdag :)

Är det någon som vet hur jag kan få bort fotoblixten från ögonen? Jag har försökt på alla möjliga vis i ACDSee Photo Manager men det går inte. Så ni får stå ut med det tills jag har hittat en lösning.

Nu ska jag vila min rygg som strejkar för tillfället. Jag har fått låna en tempurmadrass av Christina och jag hoppas att det ska bli bättre, men det tar tydligen ett par dagar innan ryggen vänjer sig.

På återseende!


Kommentarer
Postat av: Christina

Ang. morötter, hela släkten är lika tokig i morötter. De kommer farande så fort de hör mig sätta kniven i de oranga läckerheterna!

Ses snart!

2010-01-20 @ 06:49:38
URL: http://www.swedsams.se
Postat av: Emily

Mina två är också tokiga i morötter :)

Dock finfördelar dom det bara. Jag tror dom gillar saften.

Testa ge honom ananas.. det gillar dom med.. haha :)

2010-01-20 @ 17:35:00
URL: http://emilybackman.blogg.se/
Postat av: Malin

Som f d matte till Yzerman håller jag på att skratta ihjäl mig åt minnen av att se honom komma sladdande när han hörde att jag skar morötter i köket! Ha, ha vilken syn! Som han älskade morötter. Men ALDRIG hela morötter, de skulle skivas i slantar annars struntade han i det! Hoppas Elisabeth läser detta annars får jag säga till henne om morötterna, det hade jag glömt.

2010-01-20 @ 20:48:54
Postat av: Cissy

Malin: Nixo är också mer förtjust i slantar än hela morötter. Men är det ingen som delar moroten så är det bättre med en hel än ingen alls ;)

Emily: Ananas låter spännande, det måste jag absolut testa ;)

2010-01-21 @ 08:30:50
URL: http://nixo.blogg.se/
Postat av: Malena

ÅÅÅ du köpte en pulka?? När får vi komma och provåka?? hihi ;)



KRAMAR

2010-01-23 @ 20:57:34
URL: http://valjelivet.blogg.se/
Postat av: Christina

glöm inte lägga ut bilder från dagens träningstur, ser verkligen framemot dem!

2010-01-24 @ 14:57:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0