År 2010!!

Julen har passerat, mellandagarna har passerat, nyår har passerat och min födelsedag är snart slut.
 
Julen tillbringades på Öland hos mina svärföräldrar. Alltid lika trevlig att vara där och vi hade tom snö på julafton. Jag och Andreas försökte bygga en snögubbe ute på gräsmattan, tyvärr ville inte snön eller Nixo det, så det blev mer bus med hunden än snögubbebyggande.


Bus bus bus!!

Anfall!!

Jag tvingar till mig lite mys.

Ni kanske kan ana anfallet som är på väg...jag var ovetande om det...


Tror han försökte säga "hörru matte, lek med mig NU!"


När jag sen försöker säga till att det inte är ok att slå matte med tassarna så blir han hal som en ål och ser ut så här...hur lätt är det att hålla sig allvarlig då?

Tror han saknade dragträningen när vi var iväg, lite överskottsenergi tycker jag mig ana ;)

Tillslut fick han det han ville ha, min vante. Sen var han en snäll och lugn Nixo igen ;)


Mina svärföräldrars hund Teddie som är 16 år. Vi tackar honom lite extra för att han accepterade att ha en slyngel som Nixo i sitt hem :)

I mellandagarna jobbade jag och då blev det bara några dragträningar på kvällarna. Tyvärr hade snön smält bort så det har inte blivit någon skidträning.

Igår firade vi nyårsafton med ett tjugotal vänner och nya bekantskaper. Med på festen var tre andra hundar så det passade jättebra att ta med Nixo.
Fyrverkerierna vid tolvslaget gick förbi utan problem. Med persienner nerdragna och musik på så var alla hundar lugna medan vi var ute.

Den här bilden tog Hinken, den gillar jag skarpt!

Och så var det då det här med min födelsedag. Jag har haft en jättebra dag!!
Den började med frukost på sängen och sång av Andreas och Hinken, väldigt trevligt :)
Sen har det blivit promenad med Nixo och en allmän slappdag.
Till middag kom två kompisar förbi och vi åt tacos, det är nog allas favoriträtt här.

Tack för alla grattisar idag och tack till mamma, pappa, Hinken, Andreas och Christina för presenterna, jag är supernöjd :)

Lite sliten är man nog allt efter att ha varit uppe hela natten, så nu passar jag på att hoppa i säng.

På Återseende!

Kommentarer
Postat av: Elisabeth,Roger,Atlas o Yzer

fniss fniss.. förlåt! kunde inte låta bli att skratta til lite när jag läste om dig och Nixo..fniss.. så hade Atlas oxå gjort..s.. jag håller med om att det sista kortet p fyrkveriet var jättebra!.. ni lyckades fånga det jättebra till skillnad från mig. Och du ! Grattis i efterskott!! Vilken dag fyllde du år?.. samt God fortsättning på det nya året..kram kram

2010-01-02 @ 08:04:33
URL: http://samojedatlas.blogg.se/
Postat av: Elisabeth,Roger,Atlas o Yzer

glömde säga en sak till.. jättefin bild på Nixo på första sidan!.. alltså där det står om livet med en tokglad samojed. Vi väntar bara på svar från Christina om vi ska komma den 5 januari och hur dax. Härligt väder idag.. idag är det strålande sol. Vi ska ännu på en annan plats och promenera. Här finns mycket strövområde där vi bor och ännu har vi inte varit på alla. Ja. förhoppningsvis ses vi på tisdag.

2010-01-02 @ 12:35:14
URL: http://samojedatlas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0