Sista lediga dagen...

Nu är min veckas ledighet slut snart, bara några timmar kvar. Imorgon är det dags för jobb igen, både roligt och tråkigt. Har varit härligt att vara ledig lite mer än bara en helg och när det dessutom öser ner snö och det är ett par minusgrader så längtar man inte tillbaka till jobbet och träningarna i mörker.

Idag slog jag på stort och la in två olika hundaktiviteter.
Vi började förmiddagen med att träffa Nina och Kent med Tilda och Flinga och Helena med Dito. Vi åkte till Hovdala och gick en långpromenad med hundarna. Det var ett härligt väder att gå i och väldigt vackert med all snö. De andra konstaterade att det var ganska tungt att gå i snön, men jag hade Nixo i midjebältet så för mig gick det lätt att gå ;)

Dito, som mest brydde sig om Flinga, det gäller ju att passa tjejen när det är andra hanar med ;)


Flinga och Dito i bakgrunden. Mycket bus och lek, även ute i skogen så att Nixo trodde det var harar på g, men tji fick han ;)

Lilla söta Tilda, den enda hon jagar är nog ekorrar ;)

Hela gänget fick samlas för en gruppbild, Nixo har definitivt fått span på något, men han är kopplad så det blev inga rymningar idag :)

Sen åkte vi hem och vilade i en timme. Det var ganska behövligt kände nog både jag och Nixo. Sen var det på med alla vinterkläderna igen och så körde vi ner till Christina. Där packade vi släden på släpet och åkte upp mot Bockatorpet och baslinjen. Christina körde iväg med alla fyra hundarna och medan hon var iväg så gick jag och Susanne på en promenad med lilla Molly som är 9 veckor. Det blev en ganska intressant promenad, Molly är en buse ;) Men fyra cyklister och en språngmarch senare så var det lilla yrvädret under kontroll ;)


Molly och Susanne


Bus i snön


Fort gick det när hon sprang, titta bara här, alla fyra tassarna i luften samtidigt ;)


Sen kom spannet tillbaka. Jag var lite orolig för att Nixo var trött eftersom vi hade gått så långt på förmiddagen, men det hade gått bra sa Christina. Mixtra och Nixo fram och sen ser man Kittys huvud bakom Nixo, Yemaja gömde sig för fotografen.

Sen blev det hemfärd och här sitter vi nu och tar igen oss lite. Får fixa lite här hemma och sen ladda inför jobbet imorgon. Jag hoppas snön ligger kvar länge nu, men det är ju i Skåne vi bor så har vi tur ligger den i alla fall över helgen ;)

På Återseende!

Kommentarer
Postat av: Elisabeth,Roger,Atlas o Yzer

skratt det blir nog svårt att fånga mig på bild.. avskyr att se mig på bild därav att jag är den som är fotografen...s... Du ser jättebra ut till skillnad från mig... . Stackarn som börjar jobba.. jaja.. vi börjar inte förrän nästa vecka ..skönt!... nu pluggar jag det sista innan sista inlämning av utbildningen den 15 januari. Sedan är jag klar. Båda doggisarna är helt slut idag.. de har dragit mig på pulka och det gick undan!!!... Tyvärr inget kort på detta. tack och lov..hihi.. fina bilder som alltid här!!! vi får hålla tummarna för att snön är kvar för doggisarnas skull... ha det gott vännen! kram kram

2010-01-06 @ 20:45:37
URL: http://samojedatlas.blogg.se/
Postat av: Milla....

Fy vilken sötnos den där Molly ... Påminner väldigt mycket om holly när hon var 8-9v men nu är hon snart 15v, går alldeles för snabbt! Skulle höra om du vet när samojed-valparnas öron reser sig ? Hollys är halvståendes ibland står dem helt ... Men de kanske bli halvstående pga. pyrenee ska bli spännande och se hur hon kommer se ut :D

Kram på er ...

2010-01-06 @ 21:26:14
URL: http://minholly.blogg.se/
Postat av: Malena

UNDERABART de ser ut med spannet!! Jag vill Jag vill Jag vill åka med!! =) KRAMAR på dej!!

2010-01-09 @ 18:25:45
URL: http://valjelivet.blogg.se/
Postat av: Ida

Om du kollar min blog nu ser du varför Selma flyttat! Fina snöbilder! Kram

2010-01-12 @ 17:03:15
URL: http://polarisscrambler.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0