Snöträning!

Det är så härligt att vintern verkligen har stannat i skåne så himla länge. Det måste vara något typ av rekord. Den sista veckan har graderna gått närmare nollan varje dag, det är ganska nervöst måste jag säga. Kommer plusgraderna och tar ett grepp om oss så kommer minusgraderna inte komma tillbaka mer i år är jag rädd för.

MEN, imorse visade termometern stadigt -10 grader HÄRLIGT!!

Men innan jag berättar om dagen måste jag faktiskt få skryta. Igår var Nixo och jag iväg på vår första seriösa dragträning med skidor och pulka. Jag vet inte vem som var mest nervös, Nixo eller skidorna ;)
Nixo har aldrig varit speciellt förtjust i att dra när han är själv, men jag laddade upp med en rejäl kissrunda (att kissa är han största hobby) och sen satte jag fast skaklarna och kontrollerade pulkan, spände på mig skidorna och sen drog vi iväg. Nu låter det som att vi störtade iväg i värsta supergaloppen, men jag kan lugna (?) alla med att vi gick iväg i långsamt mak, gladast för det var nog....skidorna ;)

Vi körde ungefär fyra kilometer, gladast att vara tillbaka.var...Nixo, matte på skidor är förenat med livsfara verkade han tycka ;) Han såg faktiskt väldigt glad ut och hoppade tom på mig när jag hade spänt av mig skidorna..hm, vet inte riktigt hur jag ska tolka det...tror minsann skidorna och Nixo försöker motarbeta matte, men tji på er, jag ska bli en hejare på skidor ;)

Så till dagens evenemang, ja för numera är varje dragträning faktiskt ett evenemang. Vi tränar faktiskt extremt seriöst inför Furudalstävlingarna som drar igång om två och en halv vecka. Snart börjar nedräkningen :)

Här kommer en bildkavalkad!

Här drar de iväg i starten. Nixo till vänster i bild och Mixtra till höger.


Här går det undan :)


Försten fram tror jag de tävlar om ;)


Här är en skön tungbild, Nixo får alltså kisa med ögat för att tungan inte ska träffa haha!!
I bakre led går Kitty till höger i bild och Yemaja till vänster.


Snart slut på första etappen, dags att bli ledda över gatan för att sen kunna fortsätta.


Man kan ta och käka lite snö när man stannar till tyckte Nixo.


Nixo spanar efter...hästar kanske ;)


Kitty, Nixos mamma.


Draghunden Nixo :)

Nu ska han få sig en massage och lite godis :)

På återseende!

Kommentarer
Postat av: Milla....

Håller verkligen med sig om vintern!

Känns som vi är dem enda som är lyckliga för snön legat så länge och hoppas den förblir ;)



Gud vilka härliga bilder! Ser mega kul ut!



Hoppas allt bra med er!

2010-01-24 @ 19:03:54
URL: http://cummela.blogg.se/
Postat av: elisabeth, roger, atlas o yzer

ooo vilka HÄRLIGA bilder.. speciellt den sista gillar jag!...foder? ja du.. yzer får ju lightfoder och vi tog bosch då vi fick reda på att det var mindre fett än royal canin, TEBA i Höör. Vi är helnöjda att se att yzer går ner i vikt samt att vi ju motionera dem varje dag och längre p helgerna. men ! mkåste säga igen.. vilka härliga bilder!!!! lika kallt här oxå! Nixo ser ut att stormtrivas och dra nog mer än gärna nu. för han ser glad ut

2010-01-24 @ 21:59:11
URL: http://samojedatlas.blogg.se/
Postat av: Christina

Nu har minsann jag också uppdaterat, testade från den bärbara för att ha koll på läget när vi är i Furudal. Knappen lyckades inte följa med nu heller men uppdaterat blev det i alla fall och det är ju viktigast. Ska bli skoj att fixa hemsidan dag för dag när vi är iväg.

2010-01-25 @ 22:26:12
URL: http://www.swedsams.se
Postat av: Madeleine

Åå gud vad härligt det ser ut!!

:)

2010-01-29 @ 18:29:51
URL: http://madeleinehulin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0