Fyra PK och en samojed...

Igår var vi och hälsade på Jenny med familj. Alltid lika trevligt :)
Jag trodde Nixo skulle vara lite modigare den här gången, men tji fick jag. Han är verkligen full av respekt för dessa små hundar. Storleken har verkligen ingen betydelse i hundvärlden.

Jenny hade bakat världens godaste äppelkaka som jag fick äran att mumsa på medan Nixo utforskade trädgården och försökte rymma från vakthundarna ;)

Här kommer lite bilder från eftermiddagen.








Man blir så glad över att se honom bland de här små hundarna, för de är verkligen små i jämförelse. Det är nästan så man tror han förstår hur små de är och att man måste vara försiktig.


Nixo och jag har även börjat med en ny vana, eller ovana i Nixos och mina ögon...
Vi har börjat att gå en rejäl, rask morgonpromenad. Varken han eller jag är så förtjusta i det, men jag tror det är nyttigt för oss båda...speciellt för matte ;)

Vi återkommer om hur det går längre fram. Just nu är målet att få Nixo att gå bredvid eller framför mig, inte bakom, halvt sovande och blängandes på mig ;)

På återseende!


Kommentarer
Postat av: Sumobrottaren

Hahaha hårbollen o vakthundar!!!! Hahaha:-) Åh han e så fjantig o lite rädd, men så söt så han kan göra o tycka precis som han vill för han e ju sötast i världen hårbollen...men han ser så rolig ut, så söt o så på sin vakt....haha ja fantastiska bilder, men sen e det ju också en fantastisk hund.....o matte såklart!!

2010-07-02 @ 08:43:40
Postat av: Charlie & Rob

Hej Cissy!!



Vilka otroliga bilder!! Jag och Rob sitter här och njuter av Nixo och småhundarna, sååå himla gulliga - speciellt Nixo ;)



Vi ska iväg till Tunisien ikväll, men jag ringer när vi här hemma igen, så får vi babbla lite :)



Hoppas du har det toppen!

Puss o kram!



2010-07-03 @ 13:20:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0