Veckan som gått..

Vi har gjort lite allt möjligt i veckan och jag tänkte lägga in lite blandade bilder.

I onsdags var vi på Hässleholmsgården och hade vår vanliga hundträffkväll. Vi gick en tipspromenad som jag och Nixo vann (fast jag vet inte hur mycket Nixo hjälpte till med frågorna, men han vattnade alla träden iaf ;)). Vi fick en stor påse frolic och en massa tuggben. Efter träningsträffen åkte vi och badade. Nixo har ju inte velat simma så vi fick sällskap av Ann som simmar mycket med sina hundar. Hon hoppade i plurret med Nixo och sen var det simträning.

I början var det mer panik och plask än simning...


Men med hjälp av Ann så kom han på tekniken för att kunna simma lugnt och stilla. Sen såg han riktigt tillfreds ut och fick lite godis medan han paddlade på. Så simträning ska vi fortsätta med eftersom det är en jättebra träning under sommaren.

I torsdags var vi ute och gick med Sara och Tess. En mindre trevlig promenad eftersom jag kom på den "briljanta" idén att vi skulle gå i skogen...myggen var nog de enda som var lyckliga den promenaden...

Tess på väg hem från myggen.


Tess fick ställa upp som modell.


Efter promenaden fick hundarna busa av sig och det var uppskattat. De gillar verkligen att busa ihop de där två :)

I fredags åkte vi ner till Anneli i Eslöv. Vi grillade och hade en trevlig kväll med mycket prat. Det blev även en hel del valpmys :)

Igår eftermiddag begav vi oss hemåt igen och efter ett snabbt stopp hemma så bar det av på spelkväll för mig och bus för Nixo. Vi har hemma hos ett par vänner och deras lilla yrväder :)

Vid middagstid träffades vi igen och gick en promenad uppe vid Bockatorpet. En jättetrevlig promenad även om det regnade lite. Vi har ju haft 30 grader varmt väldigt länge men nu har nästan höstkänslan kommit. Idag var det 13 grader...ångrar lite att jag inte körde med hundarna istället, men vi hade en jättetrevlig promenad i skogen.







Milla med Holly och Nixo. Hon fick testa mitt midjebälte och fick prova på att gå med båda hundarna :)


Nu ska jag sätta mig och redigera lite valpbilder så kommer det ett nytt inlägg med veckans valpbilder lite senare :)

På återseende!

Kommentarer
Postat av: Milla & Holly

Härlig promenad med härlig natur det lyckades du verkligen fånga med super kameran :) Midjebältet var toppen och ett är beställt :) tack för idag:) Kram på er

2010-07-25 @ 16:29:13
Postat av: Lotta

Mysiga bilder =). Kommer det ännu mer bilder på valparna från Anneli??? Blir så exalterad ju hi hi

2010-07-25 @ 16:59:58
URL: http://www.frode.zoomin.se
Postat av: Christina

Se nu blev ju bilderna fina, inte ett dugg suddiga!

2010-07-25 @ 17:46:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0