Trädgårdsarbete..

De senaste dagarna har all energi lagts på arbete i trädgården. Men eftersom man jobbar heltid och även har en hund som ska aktiveras såg fick jag hjälp av min snälla granntjej Elina. Jag är dig evigt tacksam!!
Hon har slitit som ett djur och jag har finlirat när tiden har funnits.
Så här kommer lite före och efter bilder. Allt grovjobb är klart och nu är det bara några rundor på tippen och sen börjar det roliga dvs trädgårdsdesign :)


Ena hörnan av trädgården före


Efter


Halvmånerabatten


Lekstugan före


Efter


Kortsidan före


Efter


Trädgården i sin helhet :)


Min favoritblomma för tillfället :)

Planen är nu att plantera blommor alternativt buskar som är marktäckande uppe vid den stora stenen.
Har du som läser några bra idéer om planeringen eller någon annan idé får ni gärna lämna en kommentar :)

Ett annat projekt som ska startas så fort detta är klart är målning av båda stugorna på tomten. Sen ska även framsidan städas upp och det blir förhoppningsvis under juli då jag ska få hjälp av ytterligare en snäll människa, mer om det senare :)


Nu ska jag tillbaka ut och njuta av vår härliga baksida :)

På återseende!

Kommentarer
Postat av: Christina

Snyggt, hon är en liten pärla Elina. När hon är klar hos dig får du gärna skicka henne hit. Kommer och inspekterar när den f-b förkylningen gett sig. Idag har jag lämnat återbud till Jönköping, skulle jobbat där i 3 dar men känner att jag inte tyar!

2010-06-16 @ 20:20:45
URL: http://www.swedsams.se
Postat av: Charlie

Vad fint det blev!! Toppen!



Puss o kram!



/Systeryster

2010-06-16 @ 23:20:20
Postat av: Milla....

Toppen! Glad för din skull gumman vet hur du velat få ordning på din trädgård! blev verkligen super fint :) <3

2010-06-17 @ 11:45:17
Postat av: Malena

Tänk att jag kan inspirera någon att jobba vidare =) Jag blir så varm i kroppen när du skriver så!! <3<3 Jag kämpar därför att jag ska minsann visa alla att vi kan för de KAN vi de handlar inte om OM inte NÄR!! Så fort vi fått till de sista och de handlar enbart om nerver kommer vi stå där i elit och då minsann. Jag ger mig inte fören hon är lydnads champion!!! För vi ska minsann bli champion i något i alla fall =)=) KRAM

2010-06-17 @ 22:08:58
URL: http://valjelivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0