Vårtecken :)

Det finns ett riktigt vårtecken och det är inte att gräset börjar synas eller att fåglarna börjar kvittra, utan det är när det är dags att anmäla sig till vårens kurser. Det finns en hel del att välja på och jag har hela tiden ställt in mig på att jag ska gå agility fortsättning och träna rallylydnad vid sidan om.
Men idag när jag skulle titta på vilka kurser de olika klubbarna erbjuder så ramlade jag över en rallylydnadskurs. Det är nog den enda som hålls här i närheten och jag nappade direkt. Så nu håller jag tummarna för att jag kommer med, vet nämligen inte om den är fulltecknad.

Det här med agilityn är en känslig fråga för mig. Jag älskar agilityn och allt runt om. Men av flera anledningar så lägger jag det på is just nu, iaf agilitykurserna. Kanske kan jag träna lite med mina kära agilityvänner vid sidan om. Den största anledningen är min rygg tyvärr. Jag vill inte påfresta den med att bära hinder och inte har jag hjärta att stå bredvid och se alla andra jobba. Jag fortsätter hoppas på en lösning med ryggen eller iaf en lindring, men just nu är det ganska mörkt.

Men nu till roligare saker!
Jag och Nixo träffade på världsvinnaren från 2002 på vår lunchpromenad i fredags. Det var ingen mindre än Plogens Finest-Fellow. En väldigt trevlig samojedkille på 11 år. Nixo förstod nog att han var en världsvinnare för jag tror de snackade en hel del om fortplantning ;)
Så idag sprang vi på dem igen och den här gången passade jag på att fotografera grabbarna :)

Grabbarna sniffar in varandra :)


Här tror jag de snackar tjejer ;)

Ber om ursäkt för att det är en konstig kameravinkel, men med mobilkamera och två grabbar som inte står stilla mer än ett par sekunder i taget så hoppas jag att ni har överseende :)

Nu ska jag kolla in Hollywood fruarna och sen ramla i säng..Nixo har redan somnat ;)

På återseende!

Kommentarer
Postat av: elisabeth

s de ser ut som om de har ett allvarlig hemlig diskussion. Hej gumman! Det är bra med oss förutom att Roger har fortfarande lite huvudvärk. Vi båda fick ont i nacken + halsen vänster sida men samtidigt slog Roger i huvudet på pannan mot höger fönster. Jag körde. Går det inte över för hans del ska vi kontakta läkaren. Vi har även anmält detta till läkaren så det finns journal för detta. Det läskigaste var att sedan i fredags tänkte jag .. tänk om det var en lastbil.. det körs ju mycket lastbilar på väg 13. kram för att du tänker på oss!

2010-03-08 @ 21:44:01
URL: http://samojedatlas.blogg.se/
Postat av: emily

Hej hej.

Tack för kommentaren i min blogg.

Kameran är super bra, är riktigt nöjd, tyvärr behöver jag en mojäng som jag stoppar minneskortet i för att föra över bilderna i datorn, har inte skaffat en sådan än.

Men så fort jag gjort det, kommer det bilder :)



Hoppas du får en trevlig vistelse i "stora stan"

Kram kram

2010-03-10 @ 22:04:10
URL: http://emilybackman.blogg.se/
Postat av: Malena & Busan

Nämen är han inte hel vit?? Måste dom inte vara de?? De trodde ja!! Men så kan jga ju ingenting om Samojeden heller. Du får minsann ringa någon dag när du e ledig så jag komma och hälsa på dig!! KRAMAR

2010-03-11 @ 22:06:06
URL: http://valjelivet.blogg.se/
Postat av: Elisabeth,Roger,Atlas o Yzer

woooow... snygg bloggsida!!!!....

2010-03-12 @ 14:31:37
URL: http://samojedatlas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0