Vatten och fågelkvitter

Så har ännu en helg passerat. Det roligaste med att gå ut varje dag är att se hur snabbt all snö försvinner. Det som är mindre roligt är alla översvämningar överallt.

Men idag lärde vi oss nyttan av att en av gräsmattorna i området numera är en sjö. Jag och Nixo hade varit ute och cyklat i en timme idag. Det blev hårt både för honom och mig på vissa sträckor där vi hade en fruktansvärd motvind. Det blåste så mycket så att jag inte kunde ta ett enda tramptag på cykeln och för Nixo blev det tvärstopp mot vinden och han tappade nog andan flera gånger när det blåste rätt på. Det var längesen jag kände så starka vindar.

Men så kom vi tillbaka in i området och han fick springa lös sista biten och busa lite...och busa blev det :)


Han verkade tycka det var skönt att vila tassarna och även rusa runt i vattnet bara för att busa. Men det var han väl värd efter den cykelrundan.

Här hemma har vårgardinerna börjat komma upp och jag har tillbringat resten av dagen med att städa och tvätta. Man känner sig duktig men jag tror tyvärr att det kommer straffa sig imorgon. Min rygg klarar inte av så mycket jobb på en och samma dag. Men jag fick så himla mycket inspiration av solen och fågelkvittret :)

Igår var jag nere på malmöutställningen. Självklart fick Nixo lite "skadestånd" för att matte var borta hela dagen. Det blev en leksak, tuggben och en ny borste. Alltid lika kul att träffa alla hundmänniskor och snacka en massa. Tack alla för en trevlig dag :)

Jag har lagt upp en ny länk till Lone och Vibeke i Danmark :)

Nu sk jag vila resten av kvällen och ladda upp inför en ny arbetsdag imorgon.

På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0