Vinter eller vår??

Just nu verkar varken vi eller vädret riktigt veta vad som händer. Ena dagen är det ett par minus och snö, andra dagen är det ett par plus och slask. Idag körde vädergudarna på ett par plus, blåst med inslag av regn och snö om vartannat. Hur kommer det här sluta...geggigt och med en smutsig hund skulle jag tro. Men jag hoppas fortfarande att våren kommer fort om den nu ändå ska komma.

Efter att vi kom hem från Furudal har vi tagit det lugnt. Vi har tagit långpromenader och tränat på vardagslydnaden. Dvs att kunna gå lös och lyssna på matte i olika situationer. Det tar tid och ibland räcker inte mitt tålamod till. Jag vill att allt ska gå på en gång, vem har lust att vara en tjatkärring? Men jag får nog snällt inse att det kommer ta tid, jag vill att hans lösgående ska sitta till 100 % den här gången.
Nixo börjar närma sig två år och jag har fått för mig att han kommer förstå mig bättre den 18 mars, dagen efter hans två års dag alltså haha!!

I helgen rymde jag från Nixo och begav mig till valputställningen i Hässleholm. Jag fick äran att ställa Deejasome Fars Tös som Anneli på Deejasome Kennel äger. Fodervärden var nog lika nervös som jag brukar vara när jag ska ställa min egen hund.
Av någon anledning är jag aldrig lika nervös när jag ställer andras hundar.
Det gick väldigt bra och hon blev BIR (Bäst i rasen) valp. När vi skulle in i BIG (Bäst i gruppen) så var det ganska många hundar som skulle in, tror det var runt 15 st. Domaren tittade inte så mycket på oss så jag fick känslan av att han skulle skicka ut oss ganska snabbt. Men den ena efter den andra åkte ut. Sen var vi 6 kvar...en till åkte ut och då kändes det jätteskönt för jag visste att hon skulle bli placerad. Reserv (5:e plats) trodde jag säkert, men nix det var inte vi...fjärde plats då...nä inte där heller. Så kom tredjeplaceringen och då sa han vårt nummer, tänk att lilltjejen blev BIG 3 på sin första utställning. Hon var jätteduktig även om hon i slutet var jättetrött och hellre hade legat i mattes famn och tittat på. Men jag förstår henne, vilken dag! Grattis både till Anneli och fodervärden, ska bli kul att följa henne i framtiden :)

Nu hoppas jag att plusgraderna håller i sig några dagar till, sen kan jag börja köra barmarksträning med Nixo ett par gånger i veckan. Han behöver det, det märks! Just nu löper mormor och Lacey så jag har informerat honom om att han inte får hälsa på förrän de har slutat ;)


Det här fotot  är taget i april förra året. Då la vi grunderna...snart fortsätter vi ;)

På Återseende!

Kommentarer
Postat av: Milla....

Ja träning träning! Holly är i sin 6 månaders trots, YIPPIE! ibland tror jag hon glömt vad hon heter! HAHA! Och tålamodet tryter! Suck, tålamod tålamod!



Hoppas allt bra med er!

Kram

2010-03-04 @ 20:38:24
URL: http://minholly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0