Utställningsdebut!

Igårkväll kom Anneli, Nix och Hallon hem till oss. Vi åt en god middag och sen blev det lördagsmys med lite kloklippning och borstning på Minus och självklart lite god dricka och dessert till oss människor.

Vi tittade på nyheterna för att se hur vädret skulle bli, det såg inte allt för bra ut men vi bestämde oss för att köra ändå.

Så tidigt imorse gav vi oss av mot Moheda. Det gick bra på vägen upp och vi var där i god tid.
Efter lite fika och väntan så var det min och Minus tur att för första gången äntra ringen. Vi har ju tränat en hel del hemma, men jag visste inte hur han skulle reagera med så många andra hundar runt omkring oss.

Men jag hade aldrig behövt fundera på det, han var kanonduktig. Sprang fint i ringen och ställde upp sig snyggt framför domaren. Att visa tänderna och blev genom"klämd" var inte heller några som helst problem.

Jag stod bara och njöt, min lilla kille stod och viftade på svansen och verkade gilla läget :) Sen kom domaren...och i handen hade han en lila rosett..HP (Hederspris).

Efter att Hallon också hade fått HP så skulle vi in i BIR och BIM Valp. Det slutade med att Hallon knep BIR och Minus blev BIM.

Jag är sååå nöjd!! Han fick en härlig kritik: Mycket lovande, välbyggd maskulin hanvalp. Fint huvud, ännu lite lätta öron, fin överlinje, långa bra bendelar, utmärkta rörelser för sin ålder, päls i kommande.


Anneli var snäll och förevigade vår första utställning :)


Själv var jag tvungen att smita bakom domarbordet för att få en bra bild ;)

Hallon gick sedan vidare och blev tillslut BIS reserv!!


GRATTIS och TACK för ett trevligt dag Anneli :)


Fler bilder kommer senare, nu ska jag äta middag med min pappa som är på besök i skåne :)



På återseende!!


Kommentarer
Postat av: Christina

Grattis till en fin debut önskar en stolt uppfödare. (Som dagen till ära också fick lov att passa "storebror" Nixo.

2010-11-28 @ 20:51:35
URL: http://www.swedsams.se
Postat av: Malena

TÄNK att detta har jag missat!! GRATTIS!! KRAM

2010-12-02 @ 15:46:24
URL: http://valjelivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0