Minus 4 månader!!

Tänk va tiden rullar på. Jag tycker det känns som att han precis har kommit hem till oss, fast på ett annat vis känns det som att han alltid har varit här :)

Under de här fyra månaderna eller rättare sagt två månaderna som han har bott här har vi tränat en hel del på vanliga vardagskommandon. Men nu ska jag börja lägga upp samma träningsschema som jag körde med Nixo när han fyllde "stor".
Jag är lite ledsen över att jag inte hade en träningsdagbok, hade varit kul att titta tillbaka i. Därför är min tanke att Minus ska få en sån, ja även Nixos träning ska börja dokumenteras.

Det är så kul att ha två samojeder och se hur olika deras personligheter är. Minus är en mycket aktiv valp med mer "will to please" än Nixo. Minus gör verkligen allt för att göra mig till lags och detta använder jag mig mycket av och berömmer självklart väldigt mycket.

Vi ska nu börja träna in enskilda moment för att få mer "stadga" och för att ge Minus en större förståelse för vad jag menar. Det är så kul att börja träna på "ett oskrivet blad".

Uppletandeträningen började jag med när han var 9 veckor med hjälp av Ann. Det är verkligen något han älskar att göra och har talang för.

Han har stort föremålsintresse men är även väldigt godismotiverad, dvs en lättlärd hund ;)

Jag är så glad att Minus kom till mig och Nixo, vi är verkligen en treklöver som svetsas samman. 

Framtiden är vår :) 





På återseende!


Kommentarer
Postat av: Malena

Fina 3 klöver <3 ni kommer dit ni vill komma för ni är så duktiga ihop. Du vet hur manlighet i motvind och de kommer bli er seger. Saknar er <3

2010-10-26 @ 08:26:17
URL: http://Http://valjelivet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0