Tävlingstider..

Den här veckan har gått i ett, känns iof som att jag skriver det i alla blogginlägg jag gör ;)

I tisdags upptäckte jag att Pippi hade en knöl på magen, hon skrek när jag lyfte henne och sen fick jag inte röra henne alls. Jag fick ta hjälp av min granne Mia, vi hade båda på oss vantar medan vi försökte hantera en väldigt ilsken Pippi. Jag såg inte så mycket men insåg att veterinärvård antagligen var det enda rätta. Så onsdagmorgonen ringde jag veterinären och beställde tid, det var lite brådskande då jag skulle iväg på torsdagsmorgonen.

Jag fick en tid mitt på dagen så det var bara att åka hem och skjutsa in Pippi i buren. Hos veterinären kom de fram till att hon hade en infekterad böld, antagligen har hon fått den efter att ha varit i bråk med någon annan katt. Så det blev dränage, tratt och medicin i 10 dagar.

Torsdag och fredag var jag iväg med jobbet på konferens. Vi bodde på Idol hotellet, eller rättare sagt på hotellet där Idolerna bor. Men de var som uppslukade av jorden så det blev inga foton eller autografer som Gunhild hade önskat sig ;)

Vi åt en jättegod middag på Aqua Vit, entrecote med hemmagjord pommes och kryddsmör till huvudrätt och pannacotta till efterrätt.

Nixo bodde under min resa hos Sara med familj och Minus hos Christina med familj. Tack båda för hjälpen med killarna :)

I fredagskväll blev det lugnt med lite fika och Idoltittande tillsammans med Gunhild, jag hade väl smärre panik över att jag inte hade hittat något att ha på mig inför Golden Go som ägde rum på lördagskvällen. Men jag hade varken tid eller ork att oroa mig över det.

Lördagen packade jag upp och grejade inomhus hela förmiddagen, sen begav sig killarna, jag, Marie och Aslan mot Osby och dagens rallylydnadstävling.

Nixo gick hyfsat bra, lite för mycket sniff men där fick han två rejäla tillsägelser av mig och sen slutade han. Jag kan inte riktigt komma underfund med om han tycker att det är kul att träna eller om han hellre hade tillbringat sitt liv sniffande. Jag tycker det är konstigt att han inte "orkar/vill" hålla fokus i ett par minuter, eller är det så att han skiter i vilket?

Har jag en hund som inte vill tävla så ska hunden slippa tävla. Nixo tycker att vissa skyltar är roligare än andra, han genomför dock alla om än i ett annat tempo än vad jag önskar. Han är likadan på träning som på tävling så det har ju inget med mina nerver att göra. Han är alltid lite off och ger aldrig 100 procent känns det som.

Men jag ska inte gnälla, han blev GODKÄND med 80 poäng, så något gör vi ju rätt ;)


Minus fick vara med under prisutdelningen, han tyckte att brukshundklubben var ett spännande ställe, men kunde stänga av alla störningar och hade jättefin kontakt med mig. Jag hoppas verkligen det fortsätter på det här viset för han har arbetsviljan som jag söker efter.

Sen åkte vi snabbt hem för lite mat och sen vidare till våra snälla hundvakter Milla och Fidde. De passade Nixo under lördagskvällen och Minus var hos Gunhild. Själv stressade jag iväg till Golden Go efter att ha fått låna en fin klänning av Milla.

Hade en jättetrevlig kväll i Hässleholm. Jag visade N'zo som är Minus pappa, tyvärr räckte det inte hela vägen. Men han är en underbar hane att ha och göra med.

GRATTIS till Jenny och Jonna som blev 5:a med lilla Zipper och GRATTIS Sara som vann i Juniorhandlingen!!

Efter en helkväll bar det av hemåt och hämtning av killarna, sen sov alla tre väldigt gott hela natten.


Idag laddar vi för en ny vecka och det gör man ju bäst i skogen. Vi gick en härlig promenad med Milla, Fidde och Holly och avslutade med fika.

Tack alla vänner som ställer upp och hjälper mig med killarna, ni anar inte hur tacksam jag är!!


På återseende!


Kommentarer
Postat av: emily

Kul att det gick bra.



Men lilla loppan pippi. =( Stackars henne.

Ge henne en stor puss från mig :)



Men du.. hörre du, Rider inte lillskiten på Nixo? haha.. Ser ut som det ;)



Kram emlan

2010-10-31 @ 19:45:09
URL: http://emilybackman.blogg.se/
Postat av: Cissy

Ja det är jättesynd om Pippi om du frågar henne. Men vi ska ta dränaget imorgon så då blir hon nog lite gladare.



Nä han bara biter och kliver på Nixo, han rider inte...inte än men det kommer väl ;)



Kram

2010-10-31 @ 22:35:19
URL: http://nixo.blogg.se/
Postat av: Christina

Vi är så stolta över Nixos resultat. Givetvis även Linda och Scilla som också försvarade kennelns färger på rallylydnadstävlingen!

2010-11-02 @ 07:18:31
URL: http://www.swedsams.se
Postat av: Linda

Stackars lilla kisen.. och grattis till Nixo!;) Men jag vill faktiskt se bild på dig i klänningen!!!<3

2010-11-02 @ 18:39:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0