Förberedelser..

Idag var det dags att förbereda Minus inför utställningen på lördag i Hässleholm.

Vi var hos våra kära vänner som äger Hallbergs Klipp & Trim. Tack Lena och Greger för att vi får komma till er, det betyder mer än ni anar!

Då min rygg inte är den bästa så sliter tvättning och föning oerhört och idag hade jag en av mina sämre dagar med värk redan imorse.
Men hos Lena och Greger kan man tvätta hunden i normalhöjd och även föna. Snälla Greger hjälpte mig att föna Minus och tack vare honom gick det nästan fort...bara nästan eller hur Greger, det var en hel del päls ;)


Minus inte jättenöjd med att badas. Men det gick väldigt bra och han stod helt stilla.


Minus vit och fin. Jag märkte att svansen inte var helt torr så den ser lite platt ut ;) Det är ruskigt svårt att ställa upp honom på 5 sekunder som jag har på mig på fjärrutlösningen (eller vad det nu heter). Men jag tycker att jag lyckades ganska bra!

När vi kom hem gick vi ut på en kvällspromenad med Sara och Tess, en timme senare när vi är hemkomna igen så åkte Minus i badet igen...dålig i magen...pust!! Men det gick fort och nu är han vit och fin igen ;)

Nästa vecka är det Nixos tur att åka i badet.

Innan jag lägger mig ner och vilar ryggen resten av kvällen så måste jag lägga upp en bild på Nixo när han somnade i soffan härom veckan.




På återseende!

Kommentarer
Postat av: Emily

Vilken lyyyx! :)

Själv behöver jag också bada mina hundar, men jag har fan inte kommit till det än.. suck! :P



Minus har växt i sin långa nos bra nu ju :))))



Lycka till i helgen :)



Och Nixo, han är ju underbar hihi.

2011-02-24 @ 22:17:45
URL: http://emilybackman.blogg.se/
Postat av: Christina

Jättefina bilder båda två. Mest av allt älskar jag Nixos stil,det syns verkligen vilka han är släkt med.

2011-02-27 @ 09:00:37
URL: http://www.swedsams.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0