Furudal 2010!

Så är vi då häruppe i norr igen. Många samojeder och muschers har samlats på ett och samma ställe under en veckas tid.

De flesta av mina tidigare läsare vet vad som händer här uppe. Om ni inte vet så är ni välkomna att titta in på inlägg under februari 2010 och se och läsa mer.

Den här veckan gick tyvärr inte alls vår väg.
Det började på träningen i torsdags. Nixo och tjejerna gick en tur på sjön för att värma upp inför tävlingarna lördag och söndag.
Av någon anledning så lägger sig Nixo ner flera gånger och vägrar att gå framåt. Så det beslutades att Nixo inte kommer gå med på någon tävling eller meritering under veckan.

All träning, tid och uppladdning som vi har lagt den här hösten för den här veckan har nu gått upp i rök. Det känns surt, trist och väldigt jobbigt!

Min första tanke (och den tanken finns fortfarande kvar) är att han är sjuk. Han kommer att bokas in för kontroll hos veterinären så fort vi kommer hem.

Han har dock gått med på en kortare träningsrunda igår. Jag spände för Vintra och Nixo och körde en sväng för att jag själv skulle se hur de gick. Jag märkte då inget konstigt och han kämpade på riktigt bra.
Idag när tjejerna selades för att sticka iväg och tävla i Nordiska mästerskapet så sprang han fram och tillbaka och var väldigt frågande till varför han inte selades.

På eftermiddagen stack jag och Sara ut med Nixo och Minus på skidor. Sara körde med Nixo och han höll ett väldigt bra tempo, så bra så att Sara flög ut i snön två gånger när det gick lite väl snabbt i kurvorna. Men en helt underbart rolig tur hade vi, även jag flög ut i snön två eller tre gånger :)

Minus gick sin första tur framför skidor och det finns bara en sak att säga, han har förutsättningar!!


Så resten av veckan arbetar jag mest med olika arbetsuppgifter här och njuter av lite semester även om den största glädjen med att vara här har försvunnit. Men huvudsaken är att Nixo inte är allvarligt sjuk och det ska utredas när vi kommer hem!

Förhoppningsvis får jag lite lust att fotografera under morgondagen så ni kan se hur mycket snö vi har.




På återseende!

Kommentarer
Postat av: Malena

Men fy hur är de med Nixo?? Nu blev jag orolig. Kram på dej

2011-02-12 @ 23:26:29
URL: http://valjelivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0