Polarhundstest B, dag 2

Idag gick spannet andra dagen på 3 milen. Alla fyra verkade vara i bra form när vi startade, och även om det tidvis var tungt enligt Bea så kom spannet in på en totaltid på 7.18 timmar. Maxtiden är 8 timmar och 32 minuter, så de kom in med god marginal.

Tack Bea för att du tog med Nixo i spannet och gav honom chansen att visa att han för andra året i rad var i form att klara B-testet :)


Nixo med gula sockor i bakre led, Mixtra i röda sockor bredvid. Lacey med gula sockor i led och Stella i blå sockor bredvid.


Tyvärr avslutades tävlingen i en stor tragedi då ett annat spann var med i en olycka och två hundar avled.
Vi känner med mushern, hundarna och andra inblandade.



Vi tänder ett ljus och sänder varma tanker!

Kommentarer
Postat av: Kent Karlsson

Hur gick olyckan till? Var det bil inblandad, eller?

Obehagligt att läsa det du skrev.

Kent

2011-02-19 @ 16:09:09
URL: http://www.samojedhunden.se
Postat av: Christina

Ja Kent, det var vid överfart från målområdet till stugbyn som olyckan skedde. Mushern stannade och tittade och började köra över när det kom en bil från Edsbynshållet. De höga snövallarna skymde nog både sikt och ljud.

2011-02-20 @ 10:50:07
URL: http://www.swedsams.se
Postat av: Malena

Tack min kära vän :) och dig litar jag minsann på för jag vet att du säger vad du tycker!! Tur jag har vänner som dig som inte ser till utseendet :) kram

2011-02-21 @ 09:02:22
URL: http://valjelivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0