Polarhundstest B

Idag plockades Nixo in i spannet för att köra första dagen av 2*3 mils testet.
Jag var lite nervös eftersom han tidigare i veckan inte visade så hög motivation. Men idag smällde han till och då smäller det högt ;)

Jag har kört honom två gånger här uppe för att se om det är något fel på honom efter torsdagens testtur. Men jag har inte märkt någonting och Bea frågade igår om hon fick prova ha honom i spannet.

Vi satte honom bakom Lacey som är i höglöp och han ägnade sig sen åt att jaga henne i tre mil.
Bea och fyrspannet kom in på en bra tid och det bådar gott inför morgondagen.

Totaltiden är 8 timmar och 32 minuter på de 6 milen. Idag körde de runt på ungefär 3,5 timme. Så de har gott om tid imorgon.


Lacey i gula sockor fram, Stella i blåa sockor fram. Nixo i gula sockor bak och Mixtra i röda sockor bak.
Bea är testets musher.


Nu ska jag gå en sista runda med Minus och sen ska jag försöka få den stora mannen att vila lite så han orkar jaga i tre mil till imorgon ;)


På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0