Tisdagsträning...

Idag bestämde jag efter lite velande att det var dags för en körtur med hundarna.
Så jag ringde Christina och bad henne komma med sina tre. Jag hade hennes fyrhjuling uppe hos mig så jag körde efter lite besvär ner den till idrottsplatsen. Jag försökte samtidigt tala om för killarna att de inte skulle dra riktigt än, men det var lättare sagt än gjort.

Väl nere så spände vi in Lacey och Minus fram och Mixtra och Nixo bak.
Minus har inte gått någon barkmarksträning innan (det var barmark med snö på idag) och jag ville gärna prova honom en kilometer för att se hur han gick.

Han tyckte det var spännande värre att gå bredvid Lacey och efter några knuffar på henne i början så fokuserade han och sen var det bara framåt som gällde.

Det kändes tryggt att ha Mixtra och Nixo bak eftersom det är två starka hundar som jobbar kanon i de positionerna.

Efter drygt en kilometer så stannade vi och tog bort Minus, flyttade fram Mixtra och satte Kitty bredvid Nixo.

Hela rundan gick i en hejdundrande fart. Tyvärr satt inte styret på fyrhjulingen riktigt fast så jag bromsade konstant för att hålla ner farten.

Det var en kanonhärlig runda och man blir riktigt sugen på att köra en barmarkstävling. Tyvärr är det aldrig 5 minus och snö på marken när de tävlingarna går och det är ju under dessa förutsättningarna samojederna går bäst.

Min egen träning hade jag uppehåll med idag eftersom jag var på akupunktur i eftermiddags och då får jag inte träna samma dag.

Men imorgon tar vi nya tag :)

Nu har jag två trötta hundar och jag ska försöka få i mig lite middag :)

Ärligt stulen av Emily vår proffsfotograf :) Minus till vänster och Nixo till höger i bild.

På återseende!

Kommentarer
Postat av: Christina

Det var snarare minus 9 grader, förmodligen därför hundarna gick som kanoner!

2011-02-22 @ 22:46:43
URL: http://www.swedsams.se
Postat av: Malena

Varför plocka bort något... de är ju såhär de är att träna hund med mig. Då kanske folk förstår vilket tålamod mina hundar måste ha med mig!! haha.



KRAAAAM

2011-02-23 @ 21:37:25
URL: http://valjelivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0