Förvirrat...

Det blir man lätt på det här vädret. Först är det en perfekt vinter med massor av snö och minusgrader som slår nya rekord. Sen helt plötsligt blir det plusgrader och nästan rekord åt det hållet med. Så nu sitter vi här i ett blött, slaskigt och mörkt Skåne...vem sa att de inte gillar snön??

Dragträningen blir tyvärr lidande pga vädret eftersom isen fortfarande ligger på vägarna. Men vi hoppas att det smälter undan eller kommer en massa ny snö. Det är inte många veckor kvar nu tills det är tävling och meriteringsdags!!

Nog om väder och dragträning ;)

Av olika anledningar försöker jag att inte sysselsätta Nixo för mycket på höst och vinter. Han är ju lite av en Ferdinand och behöver då vila mycket för att "orka" dragträna ordentligt. Tyvärr har även jag varit lite slö mellan träningarna. Men nu blir det ändring på det.

Lillebror (Minus) är understimulerad har jag kommit fram till. Så nu ska det börja tränas, och för att inte börja harva lydnadsmoment på en gång så har jag valt att köra Treibball med honom (även Nixo är med på ett hörn). Det är en ny sport, men den tilltalar mig och jag hoppas framförallt att den tilltalar Minus. Han är ju lite halvtokig och det passar ju mig ;)




Nu när det här inlägget postas är vi iväg och tränar uppletande. Mer om det kommer jag berätta om imorgon, kameran får hänga med ikväll! På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0