Vinterdagar..

Idag har det varit full fart. Snön har vräkt ner hela förmiddagen.
Började morgonen med en promenad med killarna sen blev det till att skotta uppfarten.

Sen var det dags att ta tag i vedproblemet. Alla vedklabbarna (heter väl så?) är för långa så de går inte in i kakelugnen. Men händig som man är så gick jag och frågade grannen om jag kunde låna en såg. Jag sågade i exakt 20 sekunder innan jag insåg att det skulle ta mig hela dagen.
Så det var bara att inse att en stark kvinna reder sig själv ;) Fram med motorsågen och sladden, tog ett par sekunder innan jag förstod hur den startade, men sen gick det undan!!

Så nu sitter jag här med ved så jag klarar mig bra fram till helgen. Sen kanske jag kör en omgång till, fick inte plats mer i kassen som jag hade.

Och nu sitter jag här och har läst igenom bloggarna som jag följer. Dags att ta tag i städningen fast min rygg har börjat protestera högljutt efter skottningen imorse. Men tyvärr har jag varken tid eller lust att lyssna på ryggen. Varför kan inte jag få ha en bra rygg???

Dessutom måste jag skotta en runda till...och senare kommer väl den elaka plogbilen!! Men då ringer jag nog efter hjälp för jag reder inte hur mycket som helst ;)


Mina små snögubbar gillar iaf att det snöar..sötnosar!


På återseende!

Kommentarer
Postat av: sandra nilsson

bilden är helt fantastisk. vilka gossar du har! Så himla fina.

2011-01-13 @ 13:35:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0