Utställning Tvååker!

Den 16 juli åkte jag och Minus tillsammans med Anneli och hennes mamma i en fullpackad bil från Eslöv till Tvååker. Det var dags för Minus andra juniorklass utställning.
Förväntningarna var inte jättehöga eftersom all päls hade ramlat av honom, men resten av honom var i fin form.
Det var 6 juniorhanar anmälda (om jag kommer ihåg rätt), några fick Very Good och fick lämna ringen på en gång. Jag stod sist och hann bli rejält nervös till det var vår tur. Minus var lite överladdad, övertrött, men när det väl var hans tur skärpte han till sig litegrann och visade bara hur snygg han själv tycker att han är ;)
Det var två juniorklasshanar som fick excellent och i konkurrensen vann Minus och fick CK!
I bästa hane var vi fyra stycken, bara att komma så långt kändes som en stor vinst! Och efter några varv så placerade domaren oss som tvåa bakom championhanen. Och det betyder ju att Minus därmed tog sitt första CERT!

12 månader och har redan ett cert, det känns fantastiskt roligt! Kritiken var jättefin och jag fick många lovande ord om honom både av domaren och folk som var där och tittade.
Tänk att min lilla sprätt är en snygg sprätt ;)
Här kommer två bilder från utställningen, de finns båda på hemsidan under Minus sida.
I rörelse i ringen
Lilleman med certrosetten :)
Nu har vi gått på semester och uppdateringarna rullar förhoppningsvis igång mer frekvent under den här tiden.
På återseende!

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Grattis Minus!! strongt gjort!! /atlas och yzer

2011-07-20 @ 21:01:35
URL: http://samojedatlas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0