Fredrik Steen

Dagarna rullar på i ett rasande tempo och det är redan onsdag.
Igår var jag på ett föredrag med Fredrik Steen. Han var väldigt humoristisk och man kände igen sig i så mycket som han pratade om.
Han hade en hel del bra tips som jag verkligen ska jobba efter.




Några punkter från kvällen.
Umgås med din hund under tystnad under en hel dag. Kolla reaktionen, kanske inte den du väntade dig.
Använd dig mer av fysisk kontakt, knuffa, buffa, busa utan leksaker.
Skillnaden på inlärning och uppfostran, ledarskapets betydelse.
Blandningen mellan hårda och mjuka metoder.
Se fler moment som cirkuskonster
Glöm aldrig att vara en Jekyll & Hyde, korrigera och BERÖM rätt beteende!

Citat Fredrik Sten:
Fråga dig själv när du vaknar på morgonen ÄR MIN HUND IMPONERAD AV MIG?


Tack Nordskånska Kennelklubben och Djurmagasinet för att ni ordnade det här föredraget. Det var superintressant!!


Vi har redan ändrat våra rutiner och grabbarna tror nog inte matte har blivit klok, men de har full koll på mig ;)


Imorgon är en stor dag, det är NIXOS FÖDELSEDAG!!
Så imorgon ska han få paket och så är det dags att träna uppletande igen, något att se fram emot :)


Det här är Axel som Gunhild passar. Han är bollfrälst upptäckte vi idag. Nu ska killen få busa och leva livet :)

På återseende!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0