Utställning..

I helgen var det då dags för utställning för Minus. Det var 11 samojeder anmälda totalt. I hans klass var det 7 st.
Han uppförde sig väldigt bra även om jag tyckte han var lite ofokuserad i slutet.
Men vi fick en väldigt fin kritik och domaren var imponerad över hans rörelser! Sånt är alltid kul att höra :)
 
Han blev 3:a med HP i klassen hanar 6-9 mån.


HP (Hederspris)

Bilder kommer förhoppningsvis. Jag hade lite svårt att fota själv ;)

Sedan visade jag Hallon som är Annelis (Deejasome Kennel) valp. Hon blev BIR Valp (Bäst i rasen) och jag bestämde mig då för att stanna kvar till eftermiddagen för att visa henne i finalen.

Efter det gick jag, Kent och en annan valpköpare till Anneli in i syskonklassen. Vi vann den och även då skulle vi in i finalen på eftermiddagen.

Finalerna började halv tre med att alla vinnande syskonklasser skulle in. Det var en hel del och när de skulle ta ut några så var det faktiskt lite nervöst. Vi fick vara kvar och blev tillslut placerades som BIS (Best in Show) 3:a!!

Sen var det dags för mig och Hallon. Domaren tittade snabbt igen alla hundarna i grupp 5. Hallon uppförde sig exemplariskt och fast vi hade varit inne så mycket så gav hon allt när vi kom in i finalringen.
Tyvärr kom vi inte längre än så utan blev avtackade.

Men det var en härlig dag!!

Jag vill rikta ett extra tack till
Anneli som gav mig förtroendet att visa Hallon
Gunhild som var snäll och ställde upp och passade Nixo och även bjöd på middag när vi kom hem
Christina som tog hand om Minus och Nixo på eftermiddagen

Och TACK till alla andra som gjorde dagen till en en toppendag :)



Igår åkte Nixo och jag till trimmet, det var hans tur att badas och fönas. När vi var klara åkte vi och träffade våra kära vänner och hundarna fick leka. Sen var Nixo lerig igen och ordningen var återställd...tyckte han ;)

Bilder kommer när jag har lite tid över!


På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0