Vårväder

Det har hänt en hel del sen sist. Har inte varit hemma så mycket och har därför inte hunnit uppdatera någonting på en vecka. Jag försöker skärpa mig men tiden ska räcka till så mycket och 24 timmar går så fort.

Jag vill först tacka mina underbara vänner för allt kul vi hittar på. Ett speciellt tack till Milla som alltid finns där och som ställer upp för oss. Du betyder så mycket för mig :)

I lördags åkte jag och lämnade Nixo till Milla. Han fick ha en myshelg med henne medan jag och Minus begav oss ner till Anneli.
Väl där mötte vi förutom Anneli upp Emily, Sara, Lotta och Jonna. Vi hade en jättetrevlig kväll med god mat och många skratt.

Tack Sara för att du badade Minus och Tack Anneli för den goda maten och för att vi fick sova hos dig.


Minus blev så trött efter bad och föning att han somnade på Lotta ;)

På söndagen begav vi oss ner till Malmöutställningen som i år hölls i stora tält vid Jägersro.
Jag visade först Minus och han blev 3:a i sin klass. Tyvärr var det väldigt dåligt underlag som gjorde att han bara halkade rundor. Jag blev väldigt besviken eftersom jag vet att han har kanonrörelser. Men med det underlaget förstår jag att det inte går att röra sig ordentligt.

Minus var dock duktig ändå och visade domaren sitt härliga temperament och vi fick en väldigt fin kritik. Jag vet även vad vi behöver träna mer på, så i det stora hela så är jag nöjd.

Efter det visade jag Annelis fodertik Flingan. Hon var jätteduktig och fick Excellent :)


På kvällen blev det middag hos Gunhild och som vanligt var det kanongod mat!




Efter jobbet på måndagen begav vi oss till veterinären i Näsum och ögonlyste Nixo. Han fick UA och det är jag jätteglad för :)

I tisdags var vi bjudna på fika hemma hos Laura. Där fick vi en annanspaj som var så god att den smälte i munnen. Jag tror jag måste be om receptet och prova på att göra den själv :)


Idag har vi varit på uppletandeträning. Vi började med ett personsök med Minus. Milla var figurant. Minus var snabb och effektiv som vanligt. Det är så härligt att se honom jobba. Sen tog jag Nixo och körde miljöträning. Dvs hoppa upp och runt på en massa olika underlag och sen gå in i ett rum där det står en massa maskiner och för oväsen. Nixo älskade det och var så himla lycklig. Sen fick Minus gå en sväng med och han var lika säker han.

Efter det gick vi ut i "skjulet" med Nixo och Milla var återigen figurant. Och det var då det hände under och mirakel. Nixo som alltid har varit lite Ferdinand över det hela var som en helt ny hund. Han stod och hoppade för att få sticka iväg och leta efter Milla. Han gick ut som ett skott och hittade henne utan problem. Han skallmarkerade vid ett sök där hon hade gömt sig högt upp. Riktigt kul att se :)

Men utan att skryta för mycket och skriva en hel roman så är jag SÅ HIMLA NÖJD, GLAD OCH LYCKLIG.

Äntligen satt det och nu är det bara att köra på med svårare sök så killarna får jobba ännu hårdare. Båda älskar ju detta :)

Tack Ann och Dan för att ni ger oss möjligheten att träna söket!!


Vårens första blommor såg jag idag. Nu känner man att det är på gång!

Nu ska jag packa ihop för ikväll och njuta av att det snart är fredag :)


På återseende!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0