Återbesök

Imorgon är det dags för återbesök på djursjukhuset igen.
Nya blodprover ska tas och de ska lyssna igenom honom och så ska han vägas. Mer än så görs inte längre.
 
Jag har dock upptäckt en inflammation på en av hans "tår" på ena framtassen. Det är en svaminfektion också så jag vill att de tittar närmare på det imorgon.

Förra veckan hade han en böld i armhålan. Den hittar jag inte längre, men jag ska för säkerhetsskull titta igenom honom från topp till tå ikväll för att samla ihop alla nya "konstiga" grejer. Det gäller att vara uppmärksam. Utan immunförsvar kan vad som helst slå till, när som helst.
 
Sen får jag väl föna och borsta honom också så han ser lite fin ut. Hade gärna badat honom men blev avrådd från det då det är så fuktigt i luften och jag vill ju inte att han får fukteksem.
 
Vikten tror jag inte har gått upp även om han ser ut som en rund boll. Det är nog för att pälsen har kommit tillbaka igen.
 
Kan fota honom ikväll och lägga upp och se om jag hittar någon bild från när han åt kortison och inte hade någon päls. Jag undvek att fotografera honom när han var som kalast. Vill inte minnas honom så.
 
Annars är det ganska lugnt. Han har varit hos hundvakt i helgen då jag och Minus var bortresta. Men allt har gått bra men han blev väldigt glad när jag kom och hämtade honom...såklart ;)
 
Nu har vi tre veckors mys framför oss och sen en dag ifrån varandra. Och eftersom vi är tillsammans 24 h om dygnet så blir det mycket tid ihop :)

Sakta sakta dag för dag kämpar vi vidare <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0