Besöket

Har ju glömt berätta om veterinärbesöket.
 
Det hände inte så mycket, de tog blodprov och svaren kommer i slutet av den här veckan (vecka 35).
 
Vikten var det ingen fara med. Han låg inom normalvikt ansåg veterinären. Dock så kan han gå ner ett par kilo för sina bens skull, men det var absolut inget jag behövde oroa mig för.
 
Irritationen på tån ska jag behandla själv med lite sprit (inte sprit sprit och inte sprit, men typ rengörande vätska från apoteket, kan inte komma på vad det heter nu *s*)
Har det inte blivit bättre om en vecka så skulle jag komma in så de får ta ett test. Men det ser redan bättre ut så det reder sig nog. De rakade bara bort pälsen och det verkar räcka tillsammans med lite "sprit".
 
Hon tyckte han såg fin ut och tyckte det var kul att han har fått pälsen tillbaka.
 
Hon sa även att: är värdena bättre så ska vi försöka dra ner medicineringen till halva dosen mot vad han får nu. är värdena sämre så avslutar vi den här behandlingen och han ska istället få en större dos kortison tillsvidare.
 
Jag hoppas de är bättre, kortisonen har så många biverkningar. Det enda som mår bättre om han får kortison är hans ben. Då kommer han vara helt haltfri. Men han kommer tappa all sin päls, kissandet på nätterna kommer tillbaka och kanske ännu fler biverkningar som jag inte vet om än.
 
Men det är bara att vänta och se.
 
Jag tycker han är tröttare. Han sover nästan hela tiden, förutom när han tigger mat eller går på promenader eller letar godis i trädgården.
 
Ska försöka se om Dan och Ann har sin uppletandeträning fortfarande. Jag tror Nixo skulle behöva lite mental stimulans.
 
En dag i taget, en fot framför den andra...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0