Envisheten själv

Värmen är inte lika ihållande längre. Men Nixos envishet när det ska sniffas och kissas överallt den är mer ihållande än någonsin. Herregud så envis den hunden är.
 
Idag på lunchpromenaden gick vi på en stig och när vi skulle svänga av så insåg jag att ett ösregn närmade sig, så jag sa till killarna att vi vänder istället. Men tror ni Nixo ville vända? Tror ni Nixo rörde sig? Tror ni Nixo skulle sniffa och kissa på en liten fläck och sen skulle sniffa lite till?
 
Jag brukar säga: Nixo gör som Nixo vill....och det är faktiskt så det är.
 
Men efter "lite" envishet från mattes sida och med risk för att halsen skulle lossna från huvudet så gav han med sig och lät sig sen dras tillbaka hela vägen. För helt plötsligt kunde han ju inte trava längre utan bara gå.... och då menar jag gå väääldigt långsamt...
 
Jag kan säga att vi hann tillbaka i grevens tid, det duggade bara. Men så fort dörren hade slagit igen bakom oss så öppnade sig himlen och det öste ner
 
Så Nixo, tacka matte för att du slapp bli dyngsur idag!!
 
Tror ni jag fick ett tack?? Haha, nä han satte sig istället och tiggde när jag skulle äta min lunch....
 
Nixo i toppform...ja i så mycket toppform man nu kan vara. Men jag tycker faktiskt att han är väldigt mycket som vanligt. Benen strular till och från och han är stel på morgonen men för övrigt tycker jag att allt rullar på.
 
Han kanske försöker visa att envishet lönar sig...frågan är bara om det inte är jag som borde vara mer envis och inte låta honom komma undan med allt. Men det är ju Nixo och Nixo får det Nixo vill ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0