Veckan..

Den här veckan ska det varieras i träning.
Igår gick vi en promenad på 5 km. Det var tidvis tungt för Nixo och jag anpassade hastigheten efter honom. Vid en gård som vi passerar finns det typ 100 katter. Där stannade jag och körde enskild träning. Nixo fick träna på att sitta passivt och titta på katterna. Att bryta för att få kontakt var inga problem. Lillebror hade det svårare, men det gick tillslut och vi avslutade med en platsläggning i 1 minut med ryggen mot katterna.
Det var inte tillåtet att vända på huvudet utan kontakten skulle vara mot mig. Det klarade båda galant :)
 
Idag och imorgon är det vilodag för Nixo. Det betyder att vi bara går kortare promenader och sen tänkte jag köra lite uppletande i trädgården som uppvärmning inför torsdag.
 
Minus ska ut på 7 km promenad/springtur och en cykeltur på ca 1 mil om värmen kan ge med sig lite.
 
För på torsdag åker vi iväg på uppletande och personsöks träning. Det ska bli så kul!!
Nixo kommer bli överlycklig när vi kommer dit :)
 
Minus ska också vara med. Han tycker också det är jättekul så det känns som veckans höjdpunkt för oss alla tre :)
 
Fredag blir vilodag med kort promenad och godissök i trädgården som enda aktivitet.
 
Lördag och söndag håller vi öppet för att kunna göra vad vi vill :)
 
 
 
En vecka går snabbt, men det är sju viktiga dagar i den, det får man aldrig glömma..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0