Denna värme

Att det är sol och fint väder på sommaren gör mig ingenting. Men när det kommer till Nixos välmående är jag lite känslig.
Så när det är 29 grader i skuggan i mer än en vecka så känner jag att det räcker. Han mår riktigt dåligt av det.

Så igår kom det svalare vindar och ett riktigt sommarregn. Så vid halv sju var det uppehåll och svalt i luften.
Nixo gick inte med på att bara gå runt kvarteret utan talade tydligt om att han ville gå längre.

Så vi tog en promenad i hans tempo på 1 h och 15 minuter. Det gick inte så fort och vi kom inte så långt. Men vad spelar det för roll, huvudsaken är ju att han fortfarande vill vara ute och hans ben blev inte sämre heller.

Han går lite ojämnt idag men inte värre än häromdagen. Så nu förbereder vi oss för helgen och som vanligt ska jag njuta lite extra av att jag har honom hos mig <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0