En bra dag, hoppas på fler

I tisdags tog jag, Nixo och Minus med oss Linda ner till Åhus. Vi hittade en promenadslinga på ett par kilometer och sen avslutade vi med att de fick gå/springa lite i vattnet. Det uppskattades så mycket av båda killarna.
 
Igår var Nixo ganska slö, han gick bakom mig på promenaderna och Anneli som tog kvällspromenaden tyckte också att han var slöare än vanligt.
 
Så idag tog jag en kortare lunchpromenad och när vi kom hem tyckte jag han verkade pigg igen. Så vi bestämde oss för att åka ner till Åhus igen och gå samma runda.

Nixo låg före hela promenaden och alla tre hundarna uppskattade det svala vattnet i slutet på promenaden.

Det var väldigt varmt både igår och idag, så jag tror helt enkelt han blev trött pga värmen och den lite längre promenaden.
Imorgon blir det kort promenad igen, sen tänkte jag ge mig ut med Minus på en långpromenad med gångstavar då min nya sjukgymnast vill att jag ska gå med sådana.

Men det känns ok att ge Nixo en kortare promenad imorgon. Skulle det dåliga samvetet slå till så kan jag ju alltid ta med honom i vagnen, fast då blir det promenad utan stavar ;)
 
Så just nu verkar läget stabilt med Nixo. Men som jag sa till Anneli idag. Det är väl ändå bättre att han har kvalité den tiden han har kvar. Det kanske inte är så bra att han får i sig havsvatten, men jag tror han hade riktigt kul så det kan vara värt det.
 
Så efter ytterligare en härlig dag så lägger vi oss och sover nu. Trötta, glada och tacksamma för ännu en bra dag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0