Ny vecka

Ursäkta den dåliga uppdateringen efter kalabaliken i fredags.   Vi åkte in till djursjukhuset och de kollade igenom honom och avslutade med att ta ett blodprov. Sen gick vi ut i solskenet och satt där och njöt i två timmar. Han kräkte inte när vi var där och fick behålla vattnet som jag gav honom.   Efter två timmar kom veterinären ut och meddelade att levervärdena var lite sämre men att sänkan var normal. Så hon ville att vi skulle åka hem och försöka ge honom lite mat i taget och se om han fick behålla det. Hon trodde inte det var levern som var orsaken....den här gången.   Både veterinären och sköterskan sa till mig att jag MÅSTE åka in om han helt plötsligt blir hängig, jättedålig i magen eller börjar kräkas. Det kan vara ett tecken på att levern håller på att ge upp.   Så det känns skönt att jag gjorde det rätta och även om det gick förhållandevis bra den här gången så åker jag hellre in en gång för mycket än en gång för lite i fortsättningen också.   Resten av helgen har det blivit lite äventyr, en del vila och en del bus.   Hösten börjar komma och graderna går neråt. Jag märker att Nixo gillar det och vi går ca 8 km till 1 mil om dagen och han hänger med utan problem. Vi har det så bra just nu. Och jag ska göra mitt bästa för att sluta oroa mig hela tiden och bara njuta av dagen.   Så ny vecka och nya tag, nu kör vi :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0