Nytt rekord

Promenaden på måndagkvällen blev längre än vad jag hade tänkt mig, men jag gick i Nixos tempo när han ville det.

Men sammantaget var han väldigt pigg och glad. Har inte märkt någon hälta efter promenaden heller.
 
6 KM!!!!
 
Vem trodde det för ett par månader eller ett par veckor sedan?? Inte jag iaf...
 
Jag har verkligen svårt att ta in vad pateologen trodde....6 mån...
 
Det betyder att vi skulle ha ca 5 månader kvar nu...men det märks inte.
Han sover en hel del, men det har ju Nixo alltid gjort.
För övrigt märker jag ingenting, han är likadan som han var innan allt detta började.
 
Hade jag bara kunnat sluta med medicinen hade jag nog inte ens tänkt på att han är sjuk.
 
Nu är ju inte 6 km optimalt för en hund med Nixos sjukdom. De ska inte ansträngas hårt fysiskt.
Men sålänge jag håller dem i hans takt så ser jag inget fel i det.
Hade jag bara gått runt kvarteret med honom hade han blivit helt deprimerad. Och vill han inte åka vagn så behöver han inte det. Han vill ju gå, då låter jag honom gå.
 
Kvalité före kvantitet, så måste jag behålla mitt tänk!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0