Ett mirakel har skett!!

Jag måste ju börja med att berätta att ett mirakel har skett.
Den 9/1 var jag och Nixo hos veterinären för att ta nya blodprover.
Redan på eftermiddagen fick jag provsvaren....billirubinen som låg på 90 när han var som sjukast och som ska ligga på 1,4 ligger hade blivit lite sämre men är ändå nere på 3.
Men för övrigt har alla andra prover legat stilla. Dvs medicinen har fått sjukdomen att hålla sig lugn!!!
 
När han lades in 3/2 2013 sa de till mig att han hade 50/50 att klara sig.
Jag fick sen beskedet att det bara var 10 % chans att han skulle klara sig.
I slutet av sommaren fick jag veta att det sista biopsiprovet visade att han max skulle klara sig 6 månader!!
Och den 9/1 2014 fick jag beskedet att "Vi drar ner lite på medicineringen, han kan börja äta vanlig mat igen och han har förhoppningsvis många år framför sig"!!!
 
Kan ni förstå....det har vänt, oturen har vänt!!!!!!

Jag ska boka ny tid 4-6 veckor efter jag har bytt mat helt på honom. Bara för att dubbelkolla så att den nya medicineringen och maten fungerar bra för kroppen.
 
Dessutom...Nixo får börja dragträna igen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det finns inte utropstecken så det räcker ;)
 
Han kommer inte tävlas igen, men jag kan iaf konditionsträna honom för hans välmående.
 
Så nu har det beställts en ny sele för den gamla går inte på honom längre ;)
 
Tusen miljoner tack till er som har stöttat oss, mailat, ringt, sms:at under det här året. Det värmer så mycket att veta att vi har så fina människor runt oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0