Duk-e

När man väl har bestämt sig för att dragträna så gäller det att också gör det, oavsett väder.
Gårdagen började med fint väder, men vid lunch vände det och började regna.
Det slutade med 1 grad och snöblandat regn och halv storm!
 
Men hundarna måste ju ändå få komma ut och det är ingen skillnad på lite blöta och dyngsura. Så det blev dragträning ;)
 
Jag och Elin bestämde oss för att helt enkelt byta hundar. Så hon körde Minus och jag Duk-e.
Det var riktigt kul! Spännande att ha en hund med ett annat rörelsemönster, man får vara lite mer observant.
Jag vet ju precis hur Minus och tjejerna rör sig och då gör man vissa saker bara av farten.
 
Duk-e gillade inte vattenpölarna och snöregnet, men vi lyckades kryssa oss mellan de största pölarna.
 
Jag blev även imponerad av Minus som höll samma tempo som oss ett bra tag.
Han blev dock lite varm i mitten och vi stannade så han fick dricka lite.
Vi avslutade med att Elin och Minus körde om Duk-e och mig då Duk-e tycker tillbaka vägen är skittråkig. Så det blev tvärnit från min sida och sen fick han se hur Minus och matte försvann bort. Sen sprang han vill jag lova!
Minus klarade omkörningen galant och struntade fullständigt i att matte stannade kvar ute i skogen. Bra jobbat tycker jag :)
 
Sen tog vi "pensionärerna" på en "pensionärsrunda". Det är alltså Midas och Nixo som får springa betydligt kortare. Nixo springer på och drar riktigt bra sålänge han får jaga Midas. Han vill gärna äta upp Midas tror jag ;)
Midas är lite coolare, så han svarar inte på Nixos dumheter.
Nixo blev rejält trött i slutet. Han tog nog i lite väl mycket i början.
 
Väl hemma blev det in i duschen och sen lite mat. Sen sov vi gott alla tre :)
 
Träningen med Duk-e the Man och Minus the Almighty (Elin döpte om Minus igår *s*) fortsätter :)
 
 
Lite lortig efter att ha grävt under vedboden ;) Och skyldiga blicken är igång :D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0