Helgen...fågelhund

I helgen dragtränade vi, jag, Christina, Elin och Jennifer blev det den här gången.
5,5 km ungefär, Minus sprang med Lacey och Bexy sprang själv.
Minus gillar inte värme och han har nog sprungit det han ska för i år. Han verkar trött och även om han är galen i starten som alltid, så märker man att han taggar ner väldigt fort.
 
Så starten i Skånedraget blir med största sannolikhet inställd.
 
Meeen, jag och Elin har kommit på en anna briljant idé...jag kan köra hennes fågelhund Duk-e istället.
Duk-e är en försiktig herre, men igår när vi träffades så kom han fram och stod PÅ mig och jag fick klappa hur mycket som helst.
Duk-e gillar mig....och jag gillar Duk-e.
 
Duk-e är en snabb herre....en väldigt snabb herre! Och vem mer än Duk-e gillar höga hastigheter....jo jag...
 
Elins gröna kort är inte klart ännu så hon får inte starta. Så varför inte testa, jag...Duk-e och drygt 4 km....
Kan bli hur kul som helst!
 
Så nu i veckan ska vi testa och se om Duk-e springer med mig. Han är ganska ny i sporten. Drog första gången sent i höstas. Så lite startträning behövs, men annars verkar det gå kanon!
Höger och vänster vet jag inte om han kan. Men banorna på Skånedraget brukar vara sådana att man inte kan välja väg.
Det verkar bra för Duk-e och mig ;)
 
Låt mig presentera the one and only
 
 
Visst ser han snabb ut, han är snabb som blixten ;)
 
Hmmm, man kanske skulle skaffa fågelhund istället för samojed ;)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Elin

Wohooo!!!! Bara tuta och kööööör!!!!! :)

Svar: Med Duk-e eller köpa fågelhund? ;)
Cissy, Nixo & Minus

2014-03-24 @ 20:54:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0