Snösäsongen slut

Vi är tillbaka i vår vanliga lunk, men har inte hunnit med bloggen riktigt.
 
Ett snabbt hej och ville bara skriva att Nixo mår prima. Han är pigg och utan värk i benen, levern verkar hålla sig lugn. Han äter numera vanlig mat och dragtränar lite på helgerna. Under vår vistelse i norra delarna av landet fick han springa framför både skidor och släde. Ca 4 km, längre än så har han inte kondition för. Det är så kul att han är igång. Men jag märker nu när det börjar bli varmare att han inte uppskattar turerna lika mycket. Så det blir nog bara lite cykel och springer på vårturerna.
 
Minus och gänget kämpade på bra. Gick inte så bra som jag trodde det skulle göra efter all den träningen de fick i höstas. Men det blir att tänka på till nästa höst och eventuellt börja tidigare med ett par simpass. Något jag ska träna på i sommar är skrittpass i kuperad terräng. Har fått veta att det bygger bra med muskler i ryggen.
 
MEN....det gick ändå såpass bra att de klarade 2x3 milen med Christina som musher :)

Så Minus kan nu titulera sig Svensk Utställningschampion och har fått brukstiteln PDP (Polardraghundprov) vilket jag och väldigt stolt över!! :)
 
Tjejerna (Bexy och Hallon) blev bruksmeriterade och får nu jaga certen mot ett utställningschampionat och Lacey fick en merit till mot Svensk Polarhundschampion.
 
Nästa år kör vi igen, med bättre träning, nya idéer och en massa energi.
 
Så nu går vi i snösäsongsvila.

Det betyder att vi har en barmarkstävling framför oss och sen kör vi tills det blir för varmt och då tar vi sommarvila.
 
 
Kan ju även skryta lite och berätta att Minus har blivit pappa till sin första kull. Mer info om kullen finns att läsa på vår hemsida :) Fyra små krabater blev det, en pojke (Celsius) och tre flickor (Summer, Breeze och Delisle) Det är Cool-kullen. Jag har varit och hälsat på i helgen och så fort jag hinner ska jag försöka slänga upp lite bilder.
 
 
Nu hinner jag inte mer idag, men på återseende snart igen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0