Bloggöken eller ökenblogg

Haha, ja på den här bloggen händer det ju inte mycket.
Jag hade gärna börjat igen, men jag känner inte att tiden finns. Hur upptagen kan man vara? ;)
 
Men dags för en uppdatering:
 
Nixo: Lever och mår bra. Hans päls är enorm och det är synd om honom nu när värmen kommer.
Till helgen hoppas jag att jag hinner bada honom så han fäller ur ordentligt. Han tappar rejält redan nu, men jag vill verkligen få ut max. Sen får jag se om jag väljer att klippa ner honom en del. Känns lite tråkigt då jag tycker han har fin pälskvalité, men allt för Nixos skull. Pälsen skyddar ju även en del mot värme, men blir det för mycket så kan den inte arbeta som tänkt.
 
Fästinginvasionen har även slagit extra hårt mot Nixo. Jag plockar i snitt 40 st om dagen och då har jag ändå satt Frontline på honom.
Men igår fick jag en massa tips på Facebook om sprayer, tabletter, halsband m.m. Men pg a hans sjukdom kan han inte äta några gifter så vi ska prova en Rosmarinsspray idag. Jag kan lägga ut receptet om någon vill prova. Och så kan jag återkomma i bloggen om jag tyckte den fungerade.
 
Minus: Lever och mår bra ;) Valparna i Cool-kullen som föddes hos Bivvilis Kennel är alla sålda. Och hos Plogens Kennel är det bara en tik som är osåld. Så är ni intresserade av valp så kan ni gå in på Plogens hemsida
 
Just nu har Minus sommarlov. Det är en del utställningar planerade men inte lika många som förra året.
För att slipa på utställningsformen och jobba på våra svagheter går vi just nu en handlerkurs. Jag får lära mig att visa honom bättre och vi jobbar på att han ska hitta sin form. En rolig kurs med bra reflektioner.
Och jag då: Jag lever och mår bra hahaha!! Har en del problem med ryggen och med ena foten. Men det stopper ju knappast mig. Har inte tid att ligga och oja mig över det.
Jag har ökat min egen motion och tänkt på vad jag har stoppat i mig de senaste månaderna och det resulterar ju i att man går ner i vikt. Det är inte så mycket, men sakta men säkert. Har ingen brådska, vill bara lära mig att äta rätt och röra mer på mig. Hundarna får hänga med i bara farten ;)
 
Det är vad som händer här just nu :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0