Inomhusträning

Igår var vi i Olseröd på deras hundcenter som har en inomhushall. En stor bra lokal med mjuk skön matta! Lagom varmt och hade bra med grejer.
 
Båda killarna var supertaggade och jättepositiva. En kanonträning som jag kommer leva länge på.
Lite ostrukturerat från min sida, men jag är inte van att träna själv så det är helt ok.
 
Nixo, cavaletti, bakdelskontroll, fjärren, inkallning (10 poäng utan tvekan!) och så några hopp över låga hinder och slalom (som också var klockren!)
Glad, positiv, framåt! Vi hade en superkväll och jag önskar att jag hade bokat två timmar :)
 
Minus, stretch, fotposition, inkallning, apportering, cavaletti, några hopp över låga hinder.
Också superpositiv, fotpositionen var perfekt, gick några steg framåt men då blir det lite stort avstånd mellan oss. Men kontakten och attityden är 100 % så det blir belöning.
Nu går vi tillbaka och tränar steg tre i den plan jag har lagt sedan innan. Inte gå för fort fram nu bara för att det går bra ;)
Fina hopp och stretchar nu fullt ut. Lyfte bra på benen i cavalettin så det ska vi fortsätta träna för det är nog en träning som jag har underskattat.
 
Nixo och jag på väg på nästa övning. Lite suddig bild men det får ni leva med ;)
Foto: Jessica Snäcka
 
Nixo agilityhunden. Tänk om hans kropp hade varit hel. Han verkligen älskar det!
Foto: Jessica Snäcka


Nixo <3
Foto: Jessica Snäcka
 
Minus i fotposition.
Foto: Jessica Snäcka

Minus
Foto: Jessica Snäcka

Här ser ni avståndet jag menar. Men attityden är fantastisk så jag ver vad jag har att jobba med :)
Foto: Jessica Snäcka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0