Simning

Igår simmade Minus för andra gången. Jag hade inte stora förhoppningar på att det skulle ske några framsteg. Vatten är inte riktigt hans grej.
Men döm min förvåning!
Första 5 min minutrarna försökte han smita upp på kanterna så fort han gick chansen. Vi var två personer med varsin lina på varsin sida om poolen. 
Han fick sen vila ett par minuter. När jag sedan lägger ner honom i vattnet igen så simmar han mot kanten men svänger och simmar sen jättefint utmed sidan.

Tredje passet fick jag köra själv med honom och det är bara precis vid trappan jag måste vara snabb runt, annars simmar han jättefint!

Sista långsidan fick han simma lös och sen kliva upp.




Har bokat tid till nästa vecka också.
Han stretchar numera själv och jag känner ingen svullnad.
Men då hans nya sele inte har kommit än så får han nog iaf minst ett pass till i poolen.
Vibben fortsätter vi med över vintern.

Även Nixo fick prova vibben igår. Han verkade gilla den i 10 minuter, sen tröttnade han ;) Vet inte om vi ska fortsätta, han är just nu ganska bra i kroppen.


Det blev en lugn kväll när vi kom hem ;)


Idag har vi haft vilodag och bara gått en timme nu på kvällen. Imorgon blir det träning hemma :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0