Uppstart

Det känns verkligen som att jag har hittat en grön kvist.
Vi är på gång med träningen ordentligt nu.
 
Jag efterlyste en inomhushall eller ett ridhus på Facebook då det inte längre är hållbart att träna hemma i köket.
Jag kan inte heller förlita mig på att träna tillsammans med andra utan jag måste köra mitt race och sen har jag gärna sällskap om det finns någon som vill hänga med.
 
Så ikväll har jag bokat Olseröds inomhushall tillsammans med Jessica.
På schemat står:
Nixo, bakdelskontroll, runda pinne, cavaletti (väldigt kort pass med pinnar på marken) och fjärren där vi nu har bytt från framtassar till bakdel fast. Betydligt lättare eftersom han rör sig framåt i läggandet.
 
Minus ska värmas upp med bakdelskontroll, fotposition och egen strech.
Sen ska han muskelträna med cavalettiträning i skritt med höga pinnar och sen travträna med låga pinnar. Jag delar upp det i två alt tre korta pass. Det har han inte gjort innan så det är inlärning idag.
 
 
Han snurrade ett helt högervarv i fotposition igår. Snacka om glädjetjut det blev från mig :D
Så nu går vi vidare, inte stanna upp och repetera bara utan snabbt vidare och bara lite repetition.
 
Ha en fin kväll!
Foto: Elina Dahlberg





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0