2015-06-18

Grabbarna har börjat äta igen. Nixo beslutade att de båda kan börja äta frukost igen och Minus såg nöjd ut över beslutet.
 
Nixo har en hälta...eller inte hälta, en orenhet när han går. Har fått för mig att det är höger knä bak. Men det kan lika gärna vara något annat ben.
 
Han är trött igen, sover mycket och går långsamt på promenaderna. Jag tror det är en del sjukdomskort och en del värme.
Jag har så svårt att tänka mig att hans värden skulle vara sämre. Han kommer överleva oss alla ;)
 
Jag drar ner så vi inte kommer upp i en mil om dagen och går nu 7-8 km per dag istället.
Då brukar orenheter och hältor gå över efter en vecka.
 
Det är ganska fantastiskt att Nixo 7 år med kronisk leverinflammation och njursvikt kan gå en mil om dagen, 7 dagar i veckan. Han är ett mirakel och mitt stora hjärta. Älskar honom till månen och tillbaka!!
 
I midsommar åker han antagligen till sin husse och hänger där. Minus och jag ska på galej ;)
Så skönt att ha lite avlastning...att vara curlad av sin hund är inte lätt jobb kan jag meddela!! ;)
 
Önskar er alla en glad midsommar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0