1/10

Ny månad och hösten är officiellt här.
Vi har haft riktigt varmt och skönt väder den här veckan. Men idag är det svalare.
 
Nixo haltar fortfarande...
Jag tyckte det blev bättre ett tag men sen ett par dagar tillbaka så blir det bara sämre och sämre. Sen igår kväll kan han inte trava längre utan skrittar bara.
Förhoppningsvis är det bara en tillfällig setback.
 
Han har klarat sig utan lindan i två veckor ungefär, men nu är den på igen.
 
Igår var han riktigt hängig och ingenting var roligt. Så han hade nog riktigt ont.
Jag blev nojig och tempade honom. Men han hade bara 38,2 grader så ingen feber.
 
Jag får nog vackert inse att det är dags att beställa en tid för Nixo i Helsingborg så de får ta sig en ordentlig titt på benet när de ändå ska ta nya prover.
 
Jag måste få veta vad det är, så får vi se hur ont han har.
Ibland spelar Nixo på mattes känslor och ibland har han ju faktiskt ont. Svårt att skilja och därför friar jag hellre än fäller.
Sen ser jag att han börjar flina efter en stund och då vet jag att han bara har drivit med mig. För sen helt plötsligt så kan han gå hur bra som helst.
 
Idag ska han hem till husse och vara där hela helgen. Jag och Minus ska iväg och Nixo får inte följa med för han har inte rätt sprutor ;)
 
Jag hoppas verkligen hans ben blir bra snart, annars måste jag ta ett skitjobbigt beslut och det vill jag inte.
Men vi tar en dag och i taget och börjar med att boka tid.
 
Minus mår bra och börjar lära sig hur man går lös utan att rymma ;)
Inte så mycket med mig för jag är för nervös. Men med husse rymmer han aldrig.
 
Nu ska jag ringa och boka tid till Nixo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0