Vecka 5, bästa veckan!

Ja jag måste ju träna på vad jag lärde mig på tävlingspsykologikursen.
 
Att stå i spegeln och säga, "jag är så himla snygg, bra, begåvad och smart" varje morgon är ju inget problem *s*. Men nu är jag så trött på sjuka och skadade hundar så den här veckan ska bli bästa veckan. Det får vara halta, trötta och griniga. Men deras matte är en toppenpingla med sjukt mycket energi så nu är det slut på slappandet :)
 
Nu har vi ju dock inte slappat så mycket....jag ger bara mig själv lite extra energi när jag säger så ;)
 
Så vecka 5 började med ett positivt möte på banken. Tack för det! :)
 
Ett träningsschema kommer läggas så jag kan få kvalité på träningen.
 
Måndag: Nosework med Nixo. Möbeltassar och uppletande i huset. Nostarget i handen - check!
Minus ska få sista träningspasset inomhus med godismaskinen. Skick runt kon och skick till matta. Nostarget i handen. Ska köra med post-it lappar med honom. -check!
 
Tisdag: Nosework med Nixo. Detaljslipa att det verkligen är doften han markerar och nostarget i handen. Minus ska dra kedjor på kvällspromenaden eller cykling om det är schysst väder.
 
Onsdag: Ridhusträning! Fritt följ, skick till matta, cavalettiträning för Minus. Nixo har vilodag och får bara träna nosetarget (han är ju halt fortfarande).
 
Torsdag: Noseworkkurs med Nixo, vilodag för Minus.
 
Fredag: Valfri träning (beror på väder)
 
Lördag och söndag: Nosework för Nixo, lydnadsträning för Minus, börja med skick till rutan.
 

Jag är så laddad så nu kör vi :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0